MTBIKER Novodubnický maratón

KING

KING: dĺžka 101km, prevýšenie 3400m.

Táto trať je určená nejvytrvalejším a najvytrénovanejším milovníkom horských maratónov a pre rok 2021 prešla zmenou v okolí Trenčianskych Teplíc.

Toto je najdlhšia trať, ktorá vás prevedie tým najkrajším a najlepším v okolí Novej Dubnice. Je určená pre borcov, čo potrebujú vždy to najdlhšie a najťažšie. Presne to vám táto trať aj ponúkne. Úvodné asfaltové zahrievacie kilometre sú totožné s traťou spred viacerých rokov a s detskou traťou. Od Kolačína konečne začne stúpanie a po 5 kilometroch končí asfalt. Cez toto miesto dnes ešte pôjdete, takmer na konci preteku. Po krátkej stojke začína príjemný singel v lese, onedlho okorenený prudším zjazdom až na Baračku, kde si rozcvičíte jazdecké schopnosti. Od Baračky po singli hore. Áno, toto je King, preto strmo a dlho hore. Nič netrvá večne, onedlho sa to vyrovná, a prejde do zjazdu, kde sa striedajú riedky lesík a lúky s krásnymi výhľadmi. Tieto vás privedú až nad Novú Dubnicu. Tu sa spája trasa s Hardom a Klasikom, prejdete cez koľaje a hlavnú cestu.  Rýchlym spevneným úsekom sa vnoríte do lesa pred Trenčianskymi Teplicami. Na chvíľu sa prepletiete uličkami kúpeľného mestečka, môžete doplniť energiu na občerstvovacej stanici, aby ste mohli začať vychutnávať serpentíny singlu na kopec Klepáč. Jedná sa o asi najtechnickejší úsek celej trate, kde môžete ukázať, čo je vo vás. Na oddýchnutie poslúžia lúky nad Omšením, kde vidíte Žihľavník, Homôlku i Kamenné vráta – miesta, kam sa dnes ešte dostanete (prípadne ste už predchvíľou prešli). Krátkym kamenistým zjazdom na kraj Omšenia, kde sa začnete vracať príjemnou zvážnicou do lesa nad Teplickým kúpeľným parkom. Tu si opäť vychutnáte serpentíny na singli, tentokrát smerom dole, do kúpeľného parku. Opačným smerom prekľučkujete teplickými uličkami, môžete doplniť sily a energiu na občerstvovacej stanici. Plní síl vystúpate dlhším lesným úsekom na Petrovanské lúky, kde máte zase možnosť vidieť Homôlku i Žihľavník. Tu začína krásny jazdivý hrebeň so striedajúcimi sa lúkami, lesmi, strmšími krátkymi výstupmi i zjazdmi. Po poslednom, najdlhšom, sa ocitnete v Petrovej Lehote s ďalšou zaslúženou občerstvovačkou. Tu načerpajte sily, čaká vás 10 kilometrové stúpanie na najvyšší bod preteku – Baske. Rýchly úsek po zvážnici, prejdete cez hlavnú cestu a stočíte to doprava do doliny. Na kraji Veľkých lúk sa doľava oddelí trať Klasik, King ide spolu s Hardom doprava. Miniete dom s vrtuľou, po ľavej strane lúk sa napojíte na príjemnú stúpavú zvážnicu. Miestami sa môžete kochať výhľadmi na okolité pohoria a ani sa nenazdáte, dostávate sa na Baske, najvyšší bod na trase. Doplňte energiu a tekutiny, nasleduje zjazd po hrebeni. Striedajú sa chutné lúčne a lesné pasáže. Pod strmým kamenistým zjazdom zatočíte doľava, aby ste sa o chvíľu napojili na ďalšiu zvážnicu a ňou vystúpali okolo Žihľavníka znova na obľúbené a vytúžené Baske. To preto, lebo tento hrebeň je krásny a rozhodne stojí za to. Teraz, keď už vieme, čo nás kde čaká, si zjazd po hrebeni môžeme užiť naplno.  Pod strmým kamenistým zjazdom už nepôjdete doľava, ale doprava – smerom na Homôlku a cieľ. I naďalej si užívajte striedajúce sa lúčne i lesné pasáže, prejdete i po zjazdovkách na Homôlke a dlhý zjazd ukončíte v Dolnej Porube. Tu na oddych po zjazde a teréne je pripravených pár asfaltových kilometrov, na konci ktorého je vytúžená posledná občerstvovačka. Tiež sa tu spája King a Hard s Klasikom. Posledné dlhšie stúpanie, na začiatku lesom, potom lúkou, pred vami sa týči majestátny Vápeč. Na neho ale nepôjdete 😊 Prejdeme i krížovou cestou (možno pre niektorých príde i toto stúpanie ako krížová cesta 😊 ), a v lese už len posledných pár strmých výškových metrov. Odtiaľto je to v podstate do cieľa už len dole. Zase radšej opatrne v zjazde, vedia tu byť koľaje po ťažbe dreva. Napojíte sa na zvážnicu, tá vás dovedie príjemným mierne zvlneným terénom až na kraj Dubnice nad Váhom. Z lúk nad Kolačínom sa nám naskytuje výhľad na stredné počasie, a už ste v Kolačíne. Ešte kilometer po asfaltke, tu je možnosť zabojovať so súpermi o umiestnenie. Z asfaltky doľava cez pole, kanál, a pomedzi garáže do cieľa. Gratulujeme si KING!

Štart: 8:00hod.

Kategórie: MUŽI (18-40 rokov), VETERÁNI (41 rokov a viac), ŽENY (18 rokov a viac)