MTBIKER Novodubnický maratón

KING

KING: dĺžka 102km, prevýšenie 3400m.

Táto trať je určená nejvytrvalejším a najvytrénovanejším milovníkom horských maratónov a pre rok 2021 prešla zmenou v okolí Trenčianskych Teplíc.

Úvodný kilometer prechádza centrom Novej Dubnice, nasleduje krátky zahrievací výšlap nad mesto a rýchlym spevneným úsekom sa vnoríme do lesa pri Trenčianskych Tepliciach. Na chvíľu sa prepletieme uličkami kúpeľného mestečka, môžeme doplniť energiu na občerstvovacej stanici, aby sme mohli začať vychutnávať serpentíny singletrailu na kopec Klepáč. Jedná sa o asi najtechnickejší úsek celej trate, kde môžete ukázať, čo je vo vás. Na oddýchnutie poslúžia lúky nad Omšením, kde vidíme Žihľavník, Homôlku i Kamenné vráta – miesta, kam sa dnes ešte dostaneme. Krátkym kamenistým zjazdom na kraj Omšenia, kde sa začneme vracať príjemnou zvážnicou do lesa nad Teplickým kúpeľným parkom. Tu si opäť vychutnáme serpentíny na singletraili, tentokrát smerom dole 😊 Zídeme až do kúpeľného parku, tu sa naša trať oddeľuje od Hardu. Prejdeme popri jazierku, cez hlavnú cestu a začne strmšie stúpanie do kopcov na druhej strane Teplíc. Zase si budeme môcť oddýchnuť v pasážach pred Kýškami, tu je to už len mierne zvlnené. Prejdeme okrajom Kýšiek a Kamenných vrát, kde sa na nás už teší krásny hravý zjazd po lesnom chodníku. Netreba to tu zbytočne hrotiť, radšej opatrnejšie. Prídeme znova do Teplického kúpeľného parku, napojíme sa na trať spoločnú s Hardom v mieste, kde sme ju pred nedávnom opustili. Opačným smerom prekľučkujeme uličkami mesta, na občerstvovacej stanici môžeme nabrať sily do ďalšieho boja. Vystúpame dlhším lesným úsekom na Petrovanské lúky, kde máme zase možnosť vidieť Homôlku i Žihľavník. Tu začína krásny jazdivý hrebeň so striedajúcimi sa lúkami, lesmi, strmšími krátkymi výstupmi i zjazdmi. Za Trubárkou sa doľava oddeľujú trate Hard i Klasik, my pokračujeme rovno po hrebeni a dlhým zjazdom do sedla Lúčky s veľkou peknou lúkou. Pri turistickom hríbiku doľava cez lúku a vchádzame opäť do lesa. Najprv po staršej lesnej ceste, miestami vymletej (radšej opatrne) a do Peťovky sa dostaneme zase zjazdom po singli. Z Peťovky je to po lúkach už len kúsok do Petrovej Lehoty s ďaľšiou zaslúženou občerstvovačkou. Tu načerpajte sily, čaká nás 10 kilometrové stúpanie na najvyšší bod preteku – Baske. Rýchly úsek po zvážnici, prejdeme cez hlavnú cestu a stočíme to doprava do doliny. Na kraji Veľkých lúk sa doľava oddelí trať Klasik, my ideme spolu s Hardom doprava. Minieme dom s vrtuľou, po ľavej strane lúk sa napojíme na zvážnicu. Miestami sa môžeme kochať výhľadmi na okolité pohoria a ani sa nenazdáme, dostávame sa na Baske, najvyšší bod na trase. Doplníme energiu a tekutiny, nasleduje zjazd po hrebeni. Striedajú sa lúčne a lesné pasáže. Pod strmým kamenistým zjazdom zatočíme doľava, aby sme sa o chvíľu napojili na zvážnicu a ňou vystúpali okolo Žihľavníka znova na Baske. To preto, lebo tento hrebeň je krásny a rozhodne stojí za to. Teraz, keď už vieme, čo nás kde čaká, si môžeme zjazd po hrebeni užiť naplno. Pod strmým kamenistým zjazdom už nepôjdeme doľava, ale doprava – smerom na Homôlku a cieľ. I naďalej si užívame striedajúce sa lúčne i lesné pasáže, prejdeme i po zjazdovkách na Homôlke a dlhý zjazd ukončíme v Dolnej Porube. Tu na oddych po zjazde a teréne je pripravených pár asfaltových kilometrov, na konci ktorého je vytúžená posledná občerstvovačka. Tiež sa tu spájame s Klasikom. Posledné dlhšie stúpanie, na začiatku lesom, potom lúkou, pred nami sa týči majestátny Vápeč. Prejdeme i krížovou cestou (možno pre niektorých príde i toto stúpanie ako krížová cesta 😊 ), a v lese už len posledných pár strmých výškových metrov. Odtiaľto je to v podstate do cieľa už len dole. Zase radšej opatrne v zjazde, vedia tu byť koľaje po ťažbe dreva. Napojíme sa na zvážnicu, tá nás dovedie príjemným mierne zvlneným terénom až na kraj Dubnice nad Váhom. Z lúk nad Kolačínom sa nám naskytuje výhľad na stredné Považie, a už sme v Kolačíne. Ešte kilometer po asfaltke, tu je možnosť zabojovať so súpermi o umiestnenie. Z asfaltky doľava cez pole, kanál, a pomedzi garáže do cieľa. Gratulujem, si king!

Štart: 8:00hod.

Kategórie: MUŽI (18-40 rokov), VETERÁNI (41 rokov a viac), ŽENY (18 rokov a viac)

Mapu a ďalšie podrobnosti pridáme čoskoro.